söndag 30 september 2012

Dumt!

Igår gjorde jag något mycket dumt, jag tog mig ned till ishallen, kikade lite på träningen, var med på öllotteriet och fick ett sådant otäckt hockeysug, att man var tvungen att slipa grickorna. Hade jag inte varit en vandrande knäskada så hade jag börjat igen, sluta är ju egentligen bara dumt om det nu inte varit för knät.

---

Just det där, med karaktär, ett krigande för att övervinna suget, det kommer gå fint det här. Att sluta är inte alls dumt utan bara sunt.

---

Igår gjorde jag även en bra sak. Skrev en krönika till hemsidan och det är något som jag kommer försöka att göra en gång i veckan, har en hel del uppslag på lager och det kommer givetvis behandla resan mot div2. En annan sak som vi jobbar rätt mycket med just nu är, inför och efter matchen videos. Hemsidan inbjuder inte till det rent systemmässigt, så det är ett par saker som måste lösas innan vi kan börja med det. Tanken är videos från bussen på väg till bortamatchen, intervjuer direkt i omklädningsrummet i anslutning till matcherna osv. Hemsidan är viktig och jag och Viktor tänker se till att den håller sig i bra skick under hela säsongen.

---

Hur många matcher till får Janne Karlsson? Inte speciellt många, det börjar nämligen se sådär håglöst ut, som det tenderar att göra, när ett par ledande spelare mer eller mindre spelar för att bli av med sin tränare. Då finns det i princip ingen återvändo längre.

---

 Var och tittade på Vimmerby-Vita Hästen i fredags. På isen var det klasskillnad. Kanske inte spelmässigt, då Vimmerby ägde pucken mer än Hästen, men rakheten i spelet, förvaltande av de chanser som uppstod, där var Hästen klassen vassare. Emil skötte sig bra, borde haft minst två ass på de lägen han skapade. Han behöver dock vara bra om Vimmerbys backspel tänker se ut som i Fredags, tycker egentligen bara att det fanns tre backar som kom undan med godkänt.

---

Det jag tar med mig mest från i fredags är dock inte matchen i sig, utan det episka som utspelade sig nedanför oss. Den sammansättning människor som stod på golvet och ledde Hästens klack, den måste man se med egna ögon för att man ens ska kunna tro att det möjligt. Hockey förenar, men episkt var ordet.

---
 /#8

3 kommentarer:

  1. Kul att blogga kommit igång igen, varit här ibland och kollat, kände på mig att den skulle igång Härligt. Kul att det skrivs på hemsidan också, det håller liksom igång det hela mellan matcherna. Nu hoppas vi på en kul sässe som slutar bra till våren:) Heja ÅIF\O/
    //Patrik E

    SvaraRadera
  2. Nja bloggen är inte igång, det är bara någon som skriver i den ibland =)

    Hemsidan är riktigt viktigt för intresset, är mycket på gång där och kan vi bara lösa vissa tekniska problem så kommer det bli riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Ibland är mycket bättre än aldrig :).
    Väntar med spänning på när någon ska gå in här och skriva lite:)
    //Kamilla

    SvaraRadera