onsdag 20 april 2011

Suget håller i sig!

Jag känner mig dåligt uppdaterad, under de knappa två åren som man presterade runt ett inlägg om dagen, så hade man ju trots allt lite koll på läget. Nu är det mer som så att man vet ganska mycket, men inte alls på samma nivå som tidigare. Dock är det ju som så att jag tänker skaffa mig koll igen, åtminstonde om detta bloggsug håller i sig.

---

En sak som oroar lite är bloggdöden som drabbat vår div2 serie. När de var som bäst så kunde man glida in på tre Vimmerbybloggar, de har lämnat för div1, en KRIFblogg, de ha lämnat för div1 plus att Tomas lagt ner sin blogg på NSK.se. Att detta kommer gå ut över intresset är jag helt övertygad om. Detta i kombination med att lagen som lämnat serien känns som mer publikdragande än de lagen som tillkommit. Nu vet man ju ännu inte hur serierna kommer att se ut. Dock känns div2 södra ganska mycket kyligare än förra säsongen, även om det är väldigt tidigt ännu.

---

Troligt serieupplägg? Där finns det lite att klura på. Om det blir tre serier tänker jag som följer, om det är vettigt eller ej? Inte helt säkert, lag som Värnamo och Gislaved behöver inte alls hamna i vår serie. Kan bli på väldigt många olika sätt, här är i.a.f lagen.

Limhamn
Osby
Jonstorp
Tyringe
Alvesta
Åseda
Värnamo
Gislaved

Boro
Nässjö
Motala
Linköping
Dalen
Västervik
Nittorp
Ulricehamn

Bäcken
Vänersborg
Sörhaga/alingsås
Skara
Kållered
HC Lidköping
Varberg
Hanhalls (bästa 2:a i kvalet på målskillnad)

---

Lunchen klämtar mot sitt slut, vi hörs.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar