måndag 18 april 2011

Sugen!

"Det finns inget mer förnedrande än comeback". Orden är säkert uttalade av många, till mig kom de under min första säsong i A-laget då det uttalades av en gammal backhjälte som då var inne på sin sista säsong.

---

Jag håller med på alla sätt och vis, därav känns det här lite pinsamt. Att skriva ett inlägg i en nerlagd blogg känns inte riktigt okej. Dock bryr jag mig inte om det, utan konstaterar lite lätt, jag är ruskigt sugen på att skriva lite, varför inte göra det då?

---

Såg att en av div2 bästa målvakter, blev klar för Boro idag. Det är inget som direkt förvånar och jag lyfter på hatten och tackar JB för en grymt bra säsong i Åseda. Att han kommer vara förstemålvakt i Boro ser jag som en självklarhet.

---

Nisse-Gunnar ny tränare i Åseda, han gjorde ett riktigt bra första intryck på upptaktsmötet, det lovar riktigt gott inför säsongen.

---

Vad som händer övrigt i laget? Skulle tippa att spelare nr fyra som är klar för spel, en back kommer att presenteras nu under kvällen. Sen kan man lite lätt konstatera att vissa saker man läser är ganska dåligt underbyggda, men det är så mycket roligare att sticka hål på de bubblorna lite längre fram.

---

Hur serien kommer se ut till hösten vet jag ännu inte. Det finns två alternativ som just nu är ute till förfrågan hos klubbarna. Köra vidare på 2x12 lag alternativt en återgång till 3x8. Jag hoppas verkligen att 2x12 kommer att överleva.

---

För övrigt så är det förbannat häftigt att bo i en stad med ett Elitserielag. Ett lag numera innehållande Tomi Kallio.Visst ringer det en varningsklocka om att han är på väg utför, men samtidigt en riktigt häftig värvning. Dennis Rasmussen en av mina absolut största favoriter i allsvenskan kommer vara riktigt vass, hatten av för den värvningen.

#/8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar